Zelo zabaven izdelek ob katerem se učenci naučijo veliko obdelovalnih postopkov kovin in vanj vgradijo preprost toplotni motor.
Med delom s pločevino se učijo risanja na pločevino, rezanja, vrtanja, piljenja, krivljenja in spajanje pločevine.
Za pritrditev koles se lahko uporabijo vijaki in samozatezne matice M4, lahko pa se namesto vijakov M4 uporabi tudi medeninasta palica v katero se vreže navoje. Za določitev središča na kolesih, preden v njih izvrtamo luknje si lahko pomagamo s šablono tukaj. Zamašek na epruveti mora biti primeren in ga je potrebno tesno priviti da dobro tesni. Zamašek se lahko izdela tudi iz plutovinastega zamaška od vina, ki ga je potrebno postružiti na stružnici.
Nadgradnjo avtomobila oblikujejo in naredijo po želji, temu je namenjen ostanek pločevine. Temu so namenjeni dodatne štiri izvrtine na podvozju.
Učenci uživajo v izdelavi, še bolj pa v preizkušanju.
orodje IN PRIPOMOČKI:
- škarje za pločevino
- pila
- kladivo
- klešče
- vrtalni stroj
- klešče za kovičenje
- “orodje za vrezovanje navojev” – ni nujno
- “stružnica” – ni nujno
NAROČITE LAHKO
-
Komplet reaktivni avto
- 5,90 €
- V košarico
- Daj na seznam
- Daj na seznam
-
Sveder za kovino HSS
- 2,10 € – 9,00 €
- Izberite
-
Točkalo, avtomatsko in navadno
- 6,00 € – 9,00 €
- Izberite
- Daj na seznam
Hvala za komentar.
Kot je prikazano v video posnetku sem uporabil gumijasti zamašek in epruveto (navadno – natrijevo steklo), ta material se tudi dobi, če se naroči material za komplet. Z tlačenjem zamaška v ustje epruvete nisem pretiraval in tudi epruvete mi ni nobene razneslo (glavo seveda vedno stran ;)).
Če stružiš plutovinasti zamašek, pa mora biti le ta dovolj dolg, da zagotoviš ustrezno tesnitev. Ja potrebno je najti zamašek, ki dobro tesni in hkrati v sunku zapusti epruveto.
Namesto epruvete smo pred tem tudi poskušali z debelejšimi steklenimi flaškami, a je potem vozilo pretežko in izstrelitev zamaška ni dovolj za premik vozila.
Zaenkrat se je najbolj obnesla preverjena epruveta in gumijasti zamašek, ali pa struženi plutovinasti zamašek, kot je vidno tudi na obeh video posnetkih.
Varnostno bi se lahko kovivsko držalo epruvete tudi podaljšali kot ščit na vrhu.
Na srečo sem snemal in sem šele sedaj ob počasnem predvajanju videl, da dejansko ni razneslo epruvete. Izstrelilo jo je naprej, iz nosilca ven, in je udarila ob mizo ter se raztreščila. To je dobra novica, ker je rešitev enostavna.
Ja tudi v mojem primeru, se je epruveta premaknili, kar je vidno pri prvem video posnetku. To sem rešil z elastikami, kot je prikazano.
Spoštovani!
V lanskem š.l. smo iz tega gradiva izdelovali avto. Učenci so imeli kar nekaj težav pri sestavljanju koles, saj so bili vijaki precej predolgi. Morali so jih odžagati in pobrusiti odžagan del, a tudi to ni bilo najbolje , ker so le redki odžagali vijake na pravo dolžino.
V tem letu pa bi želeli ustrezne vijake. Z vsem ostalim smo bili zadovoljni.
Lep pozdrav.
Irena Pavlin
Pozdravljeni, vijaki bi morali biti dolžine 2 cm, kot je prikazano v navodilih. Če dobite pomotoma daljše vijake, nas na to opozorite in vam jih bomo zamenjali.